0
  • سبد خرید شما هم اکنون خالی است.

چگونه سابقه بیمه بارکددار اینترنتی بگیریم؟ + ویدیو

نحوه دریافت بیمه بارکددار

ارائه روش‌های اینترنتی برای کارهایی که پیش‌تر لازم به مراجعه حضوری داشته‌اند، این روز‌ها بسیار پرطرفدار است. سابقه بیمه بارکددار در شرایطی هم‌چون مهاجرت، استخدام در یک ارگان یا اداره دولتی یا استخدام در شرکت‌های خصوصی مورد نیاز خواهد بود. به ویژه کسانی که قصد مهاجرت دارند می بایست ترجمه سابقه بیمه خود را به سفارتخانه ارائه دهند.


بیشتر بخوانید: ترجمه سابقه بیمه


سابقه بیمه هر فرد شامل  تعداد روز‌هایی است که بیمه از سمت کارفرما یا به صورت شخصی برای او رد شده باشد. برای دریافت سابقه بیمه چند راه وجود دارد که شامل روش مراجعه حضوری، استفاده از موبایل ( کد USSD ) و به کار بردن روش‌های اینترنتی می‌‌شود.

در این مقاله سعی داریم بهترین روش برای دریافت سابقه بیمه بارکددار را مورد بررسی قرار دهیم، پس در ادامه همراه ما باشید.

چرا سوابق بیمه بارکد‌دار اینترنتی

استفاده از اینترنت برای انجام آسوده‌تر، سریع‌تر و دقیق‌تر اموری مانند دریافت سابقه بیمه بارکد‌دار، کارآمد بوده و توانسته برتری بسیاری نسبت به دیگر روش‌ها داشته باشد.

نمونه سابقه بیمه اینترنتی
نمونه سابقه بیمه بارکددار که از طریق سامانه تامین اجتماعی دریافت می شود و سپس برای ترجمه رسمی ارسال می گردد.

دریافت اینترنتی سابقه بیمه بارکد‌دار کمک می‌کند تا نیاز به تردد و حضور در مکان‌های شلوغ، آن هم با وجود خطراتی مانند بیماری‌های واگیر‌دار یا آلودگی هوا، بسیار کاهش یابد. این مزیت باعث می‌شود تا در هزینه‌ها صرفه جویی شود و زمان به مراتب کوتاه‌تری برای دریافت سابقه بیمه بارکد‌دار نیاز باشد.

مراحل دریافت اینترنتی سابقه بیمه بارکد‌دار

برای شروع این پروسه و انجام مراحل دریافت سابقه بیمه بارکد‌دار، لازم است از پیش در سایت بیمه تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشد و گذرواژه و رمز عبور خود را در اختیار داشته باشید. ثبت نام در این سامانه علاوه بر کاربردی بودن برای دریافت غیر حضوری سابقه بیمه، برای اموری مانند درخواست هدیه ازدواج، درخواست بیمه بیکاری، دریافت فیش حقوقی مستمری بگیران و مواردی این ‌چنینی نیز کارآمد خواهد بود. بنابراین کسانی که نیاز به ترجمه سابقه بیمه کارکنان خود دارند می توانند از این سامانه استفاده کنند.

مراحل ثبت نام در این سامانه را می‌توانید به صورت خلاصه در ادامه این مقاله، مشاهده کنید:

گام اول: ورود به سامانه تامین اجتماعی

در قدم اول شما باید وارد سامانه تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی tamin.ir شوید. شما همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت “سازمان تامین اجتماعی” در نوار جستجوی مرورگر خود به سایت تامین اجتماعی دسترسی داشته باشید. علاوه بر اینها در صورتی که آدرس eservices.tamin.ir را در نوار مرورگر خود جستجو کنید به طور مستقیم وارد بخش خدمات سایت خواهید شد.

دریافت سابقه بیمه تامین اجتماعی
دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی اینترنتی برای کسانی که قصد ترجمه رسمی دارند بسیار راحت است.

گام دوم: انتخاب بخش خدمات سابقه

پس از کلیک بر روی لینک مناسب برای ورود به سایت تامین اجتماعی، وارد صفحه‌ی اصلی سایت می‌شوید که با اسکرول به پایین صفحه می‌توانید خدمات مختلفی که در سایت تامین اجتماعی ارائه شده‌اند را مشاهده کنید. برای دریافت سابقه بیمه آنلاین باید بر روی گزینه‌ی “خدمات سابقه” کلیک کنید.

سایت دریافت اینترنتی سابقه بیمه تامین اجتماعی
دریافت اینترنتی سابقه بیمه تامین اجتماعی از طریق سامانه سازمان تامین اجتماعی امکان پذیر است.

گام سوم: ورود به حساب کاربری

در این مرحله باید بر روی تب “صفحه نخست” از نوار بالای صفحه کلیک کنید. با این کار دو گزینه‌ی “ثبت‌نام” و “ورود به سامانه” برای شما به نمایش در خواهد آمد. در صورتی که پیش از این در سامانه تامین اجتماعی ثبت‌نام کرده باشید کافی است که بر روی گزینه‌ی “ورود به سامانه” کلیک کنید و در پنجره‌ای که برای شما باز می‌شود، نام کاربری و رمزعبور خودتان را وارد کنید. اما در صورتی که هنوز در سامانه تامین اجتماعی ثبت‌نام نکرده باشید باید پیش از هرچیزی این کار را انجام دهید. برای ثبت‌نام باید بر روی گزینه‌ای به همین نام یعنی “ثبت‌نام” کلیک کنید و سپس اطلاعات مورد نیاز را در کادرهای مربوطه قرار دهید تا بتوانید دریافت سابقه بیمه اینترنتی و دیگر خدمات را از سامانه تامین اجتماعی دریافت کنید. با فرض اینکه شما پیش از این در سایت ثبت‌نام کرده‌اید باید بر روی گزینه‌ی ورود به سامانه کلیک کنید.

دریافت آنلاین سابقه بیمه تامین اجتماعی بارکددار
دریافت آنلاین سابقه بیمه تامین اجتماعی بارکددار از طریق سایت سازمان تامین اجتماعی

پس از کلیک بر روی گزینه‌ی “ورود به سامانه”، پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که می‌توانید با جایگذاری کد ملی در کادر مربوط به نام کاربری و رمزعبور در کادر گذرواژه و سپس کلیک بر روی گزینه‌ی “ورود” وارد حساب کاربری خود در سایت تامین اجتماعی شوید.

سوابق بیمه ای بارکددار
برای سوابق بیمه ای بارکددار باید وارد سامانه سازمان تامین اجتماعی شوید.

اگر از قبل در سامانه ثیت نام نکرده ای می توانید مطابق تصویر زیر بخش ثبت نام را بزنید و مشخصات کامل خود را وارد کنید و پس از آن با وارد کردن نام کاربری و پسورد وارد حساب کاربری خود شوید.

سابقه بیمه تامین اجتماعی بارکددار
نحوه دریافت سابقه بیمه تامین اجتماعی بارکد دار برای کسانی که قصد مهاجرت دارند آورده شده است.

گام چهارم: درخواست سوابق بیمه تامین اجتماعی بارکددار

پس از ورود به حساب کاربری خود، نشان‌گر ماوس را بر روی تب “بیمه شدگان” در بالای صفحه نگه دارید و از زیرمنویی که برای شما باز می‌شود گزینه‌ی “خدمات سابقه” و سپس “اعلام سابقه به موسسات” را انتخاب کنید.

گرفتن سابقه بیمه بارکددار اینترنتی
گرفتن سابقه بیمه بارکد دار آنلاین

با انتخاب گزینه‌هایی که در مرحله پیش به آنها اشاره کردیم، صفحه‌ای برای شما باز خواهد شد که از شما می‌خواهد نوع سابقه‌ بیمه آنلاین درخواستی خود را مشخص کنید. شما در این مرحله سه گزینه‌ی “کلیه سوابق”، “سوابق و ریزدستمزد بعد سال ۸۶” و “سوابق تلفیقی” را پیش روی خود دارید که باید گزینه‌ی “کلیه سوابق” را فعال (درواقع گزینه‌ی کلیه سوابق بهترین انتخاب برای ترجمه سابقه بیمه بارکددار به حساب می‌آید) و سپس بر روی گزینه‌ی “ارسال به صندوق شخصی” کلیک کنید.

نحوه دریافت سابقه بیمه بارکددار
نحوه دریافت سابقه بیمه بارکددار و مراحل بعد

با کلیک بر روی گزینه‌ی ارسال به صندوق شخصی در مرحله پیش، پنجره‌ای برای شما باز خواهد شد که توافقنامه‌ای بین سازمان تامین اجتماعی و سایر کاربرانی است که قصد استفاده از خدمات غیرحضوری سامانه را دارند. در صورت موافقت باید بر روی گزینه‌ی “موافقم” کلیک کنید.

دریافت سابقه بیمه بارکددار اینترنتی

در این مرحله سیستم پیامی را به شما نشان می‌دهد که در آن خبر از موفقیت ارسال سابقه بیمه بارکددار به موسسات را به کاربر می‌دهد. کاری که شما به عنوان کاربر باید در این مرحله انجام دهید این است که بر روی گزینه‌ی “تایید” کلیک کنید.

دریافت دریافت سابقه بیمه بارکددار انترنتی

گام پنجم: دریافت سابقه بیمه بارکددار

 با کلیک بر روی گزینه‌ی تایید، به صفحه‌ی اصلی باز خواهید گشت، این بار باید نشان‌گر ماوس خود را بر روی تب “تامین اجتماعی من” از نوار بالای صفحه قرار دهید و از زیرمنویی که برای شما باز می‌شود، گزینه‌ی “صندوق شخصی من” را انتخاب کنید.

مراحل دریافت سابقه بیمه اینترنتی

شما می‌توانید در این صفحه درخواست‌های خود را مشاهده کنید که در صورت زیاد بودن تعداد درخواست‌ها امکان جستجوی آنها نیز از بخش بالایی وجود دارد. در اینجا ما تنها یک درخواست داشته‌ایم که آن را با اسکرول به پایین صفحه مشاهده خواهیم کرد. حالا در ردیف درخواست موردنظر باید بر روی گزینه‌ی “عملیات” کلیک کنید و سپس از منویی که برای شما به نمایش در می‌آید باید “رویت مکاتبه” را انتخاب کنید.

نحوه دریافت سابقه بیمه بارکددار آنلاین

در آخرین مرحله پیغامی برای شما به نمایش در می‌آید که خبر از ارسال درخواست “سابقه به موسسات” به صندوق شخصی شما را می‌دهد. کار شما در همین مرحله به پایان رسید، حالا کافی است که بر روی تب “پی دی اف ضمیمه” کلیک کنید تا امکان دانلود فایل سابقه بیمه اینترنتی برای شما فراهم شود. یک بارکد در بالا و سمت چپ این فایل پی‌دی‌اف وجود دارد که امکان پیگیری را برای دارنده فراهم می‌کند. با دانلود فایل قابل ترجمه سابقه بیمه‌تان (درواقع همان سابقه بیمه بارکددار) کافی است آن را به دارالترجمه رسمی تات ارسال و درخواست ترجمه رسمی را داشته باشید.

بنابراین کسانی که نیاز به ترجمه رسمی مدارک شغلی خود دارند می بایست با این سامانه اشنا باشند. این افراد اغلب قصد مهاجرت دارند و می باسیت بیشتری مدارک خود را از این سامانه دریافت کنند. همان گونه که گفته شد سابقه بیمه بارکددار یکی از مهمترین مدارک شغلی هست که باید در هنگام مراجعه به سفارت کشور مقصد به ان ارائه شود.

سوالات رایج پیرامون دریافت سابقه بیمه بارکددار

برای دریافت سابقه بیمه بارکددار به چه سایتی باید مراجعه کرد؟

برای دریافت سابقه بیمه بارکددار به صورت اینترنتی باید به سامانه تامین اجتماعی مراجعه نمایید.

مراحل دریافت سابقه بیمه بارکددار به صورت اینترنتی چیست؟

برای دریافت سابقه بیمه بارکددار کافیست راهنمای مراحلی که در بالا برای شما آورده شده است را به ترتیب انجام دهید و سابقه بیمه بارکددار خود را از سامانه تامین اجتماعی دریافت نمایید.

آیا می توانیم سابقه بیمه کارکنان را نیز به صورت اینترنتی دریافت کنیم؟

بله با مراجعه به سایت تامین اجتماعی میتوانید سابقه بیمه کارکنان را نیز به صورت اینترنتی دریافت کنید.

Share:

دیدگاه ها

۳۶ دیدگاه ها

Leave a پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
پشتیبانی دارالترجمه تات
× مشاوره آنلاین