0
  • سبد خرید شما هم اکنون خالی است.

بهترین کشور برای مهاجرت کاری در رشته های مختلف

راه های مختلف در مورد مهاجرت کاری و مدارک لازم برای این نوع از مهاجرت

مهاجرت کاری یکی از متداول‌ترین روش‌های مهاجرت به شمار می‌آید، بازار کار برای رشته‌های مختلف در سراسر جهان یکسان نیست و افرادی که به دنبال زندگی و حقوق بهتر در کشورهای دیگر هستند حتما باید در این خصوص تحقیق کنند تا مکان مناسبی را برای خود انتخاب کنند. مهاجر پذیر بودن، امنیت و رفاه بالا، نظام آموزشی پیشرفته و حقوق شهروندی قابل قبول از جمله ملاک‌ها و معیارهایی است که افراد باید به آن توجه کنند. کاریابی در خارج از کشور کار چندان ساده‌ای نیست و روندهای پیچیده و زمان‌بری دارد اما میزان حقوق و مزایا در برخی کشورها به حدی مناسب است که واقعا ارزش وقت گذاشتن و بررسی را دارد.

شرایط عمومی بهترین کشور مهاجرت کاری

برای مهاجرت کاری قبل از هر چیز متقاضی باید مهارت، تخصص و توانمندی خاصی داشته باشد که بداند در خارج از ایران بازار کار خوبی دارد. داشتن سابقه کاری و تحصیلی مرتبط با مهارت مورد نظر از شرایط عمومی مهم برای اقدام به مهاجرت کاری در کشورهای مختلف است. بیشتر کشورها شرایط سنی خاصی هم برای مهاجرت کاری افراد در نظر گرفته‌اند، مهاجرت کاری معمولا به سرمایه خاصی نیاز ندارد به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. بسیاری کشورهای پیشرفته دنیا با پدیده پیر شدن جمعیت مواجه هستند و برای تامین نیروی کار متخصص به نیروی انسانی بین المللی نیاز دارند.

 مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری
افرادی که نیاز به مهاجرت کاری دارند باید مدارک مورد نیاز خود را برای ترجمه مهاجرت کاری به دارالترجمه های رسمی تحویل دهند

اغلب کشورهای جهان قوانین خاصی برای پذیرش داوطلبان این شکل از مهاجرت دارند و سعی می‌کنند با فیلتر دقیق داوطلبان اجازه کار و اقامت را به کسانی که مهارت کافی را داشته و می‌توانند به توسعه کشور کمک کنند می‌دهند. انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری تا حدود زیادی به سلیقه متقاضی و شرایط کاری و خانوادگی او بستگی دارد به همین دلیل نمی‌توان نسخه خاصی برای همه افراد تجویز کرد.
در حال حاضر ایرانیان در بسیاری از کشورهای جهان مشغول کار و زندگی هستند، معمولا نقاطی از جهان که تجمع ایرانیان بیشتر است انتخاب بهتری برای افراد است، چراکه می‌توانند از تجربه آن‌ها نهایت استفاده را ببرند. کسب درآمد ارزی، امکان اقامت در کشورهای پیشرفته و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف از مزایای کار و زندگی در خارج از کشور به شمارمی‌آید. در کنار این مزایا مهاجرت کار پرریسکی است و امکان اخراج و دیپورت شدن، ناتوانی در تامین هزینه‌های اولیه زندگی، عدم تطابق با فرهنگ جامعه جدید، دوری از اعضای خانواده و دوستان و ترس از اینکه شهروند درجه دو تلقی شوند مواردی است که باید جدی گرفته شود و در انتخاب کشور مقصد مورد توجه قرار گیرد.
تسلط نسبی به زبان کشور مقصد هم برای برقراری ارتباط و موفقیت شغلی بسیار مهم است و در هنگام انتخاب کشوری که متقاضی قصد مهاجرت به آن را دارد مد نظر قرار گرفته شود. برخی گلایه دارند که با وجود کار و تلاش زیاد مسیر پیشرفت شغلی در داخل کشور برای آن‌ها فراهم نیست و در بسیاری کشورهای جهان سوم امکانات آموزشی محدود باعث شده فرد نتواند دانش خود را به روز نگه دارد و برخی در پی اقامت دائم در کشور مقصد نیستند بلکه می‌خواهند دانش خود را به‌روز کرده یا سرمایه‌ای برای زندگی بهتر در کشور مبدا جمع آوری کنند این افراد می‌توانند ویزای موفقت بگیرند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری

هر کشور بر اساس قوانین داخلی خود برای احراز هویت و بررسی مهارت‌های علمی و عملیاتی متقاضیان خارجی کار در کشور خود مدارک مختلفی را دریافت کرده و بررسی می‌کند. نکته مهم آن است که فرد داوطلب مهاجرت کاری باید بداند هرگونه ادعای دروغ، فریب و جعل مدرک عواقب خطرناکی برای او خواهد داشت و فرد حتی اگر موفق به دریافت ویزایی کاری هم شود به محض مشخص شدن تخلف قانونی به کشور خود دیپورت شده و دیگر نمی‌تواند ویزای کاری دریافت کند.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری
برای اگاهی از مدارک لازم برای انجام ترجمه مدارک مهاجرتی می توانید به دارالترجمه تات مراجعه کنید

افراد برای آگاهی از مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کاری کشور منتخب خود لازم است به سایت سفارتخانه آن کشور مراجعه کنند یا از دفاتر وکالتی و حقوقی مهاجرتی مستقر در داخل کشور استعلام کنند. معمولا ویزای کاری بعد از مرحله بررسی به شخص متقاضی و کلیه اعضای خانواده او داده می‌شود، بنابراین مدارک ارسالی علاوه بر شخص اصلی شامل اعضای خانواده او هم خواهد شد. در اینجا به برخی از مدارک اصلی که فرد به آن‌ها نیاز پیدا می‌کند اشاره می‌کنیم:

  • مدارک هویتی متقاضی اصلی و اعضای خانواده (ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی)
  • سند ازدواج، طلاق یا حضانت فرزندان در صورت موجود بودن
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • ارائه سوابق پژوهشی کافی مانند ترجمه مقاله ISI
  • مدرک زبان (آیلتس، تافل یا هر مدرک موردی قبول کشور مقصد)
  • رزومه شغلی و سوابق کاری مرتبط با حوزه مورد تقاضا
  • گواهی تمکن مالی
  • جاب آفر(مدرک پیشنهاد کاری از شرکت‌های معتبر کشور مقصد در صورت موجود بودن)

ترحمه مدارک هویتی، دانشنامه تحصیلی و سایر اسناد رسمی اتباع ایرانی به زبان فارسی تهیه شده و در کشورهای خارجی قابل مطالعه و استناد نیستند. برای اینکه مدارک فوق جنبه رسمی پیدا کنند و توسط سفارتخانه، اداره‌ مهاجرت و سازمان‌های مسئول اعطای مجوز کار کشور مقصد مورد پذیرش قرار گیرند در ایران باید ترجمه رسمی شوند. این به آن معنا است که یک مترجم معتمد که از سوی قوه قضاییه ایران مجوز گرفته آن را به زبان کشور مقصد برگرداند، در سربرگ رسمی قوه قضائیه بنویسد و مهر رسمی خود را پای آن بزند. همینطور میتوانید قیمت ترجمه رسمی مدارک خود را طبق نرخنامه رسمی در این صفحه مشاهده بفرمایید.
برخی کشورها از متقاضی می‌خواهند که ترجمه رسمی مدارک به تایید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه ایران هم برسد و مهر شود. پس از این مرحله ترجمه حکم یک سند قانونی پیدا کرده و علاوه بر سفارتخانه‌ها در هر نهاد قانونی کشور مقصد قابل استناد خواهد بود. برای سفر به کشورهای انگلیسی زبان باید ترجمه مدارک خود را به زبان انگلیسی ترجمه کنید بنابراین باید به یک دارالترجمه انگلیسی مراجعه کنید.
اگر واقعا در پی مهاجرت کاری هستید حتما باید از قبل در خصوص شرایط مهاجرت کاری به کشورهای مختلف تحقیق کنید و پس از انتخاب مقصد کلیه مدارک مورد نیاز را با دقت و وسواس جمع آوری کنید. هرگونه اشتباه در ترجمه رسمی مدارک روند مهاجرت کاری را مختل می‌کند و ممکن است شانس فرد را برای مهاجرت کاری از بین ببرد. پروسه ترجمه رسمی و دریافت تاییدیه‌های قانونی زمان بر است و به همین دلیل لازم است فرد زمان لازم برای انجام آن را در نظر بگیرد.

نرخ بیکاری در کشور های اروپایی و استرالیا

یکی از عمده دلایل تقاضای زیاد برای مهاجرت کاری به کشورهای اروپایی و استرالیا نرخ پایین بیکاری در آن کشورها است که عمدتا تک رقمی بوده و کمتر دو رقمی می‌شود. در این کشورها قوانین کار بسیار شفاف است و سندیکاها، اتحادیه‌ها و انجمن‌های مردم نهاد به خوبی از حقوق کارمندان، کارگران و به طور کلی نیروی کار فعال در این کشورها دفاع می‌کنند. سیستم بهداشت و درمان و بیمه کارکنان بسیار منظم است و همه شرایط برای یک زندگی معمولی بدون استرس برای این افراد فراهم می‌شود. کارفرما باید پاسخگوی تصمیم‌گیری‌های خود باشد و علاوه بر دولت نهادهای مردمی هم برکار او نظارت دارند. افراد متخصص و توانمند سطح درآمد بالایی دارند و می‌توانند با رفاه نسبی زندگی کنند. کارگران و مشاغل عمومی‌تر هم حقوق و مزایای قابل قبولی داشته و کارکنان این گروه از مشاغل هم زندگی بدون دغدغه‌ای دارند.

حقوق شهروندی برای عموم مردم یکسان است و تحصیلات یا میزان ثروت تاثیری در اعتبار و احترام شهروندان ندارد. کار کردن در اغلب این کشورها ساده نیست و کارفرما انتظار دارد فرد در تمام ساعت کاری انرژی، توان و دانش خود را صرف کار کند. نرخ بیکاری در کشور استرالیا ۸/۵ درصد، کانادا۶/۶ درصد و متوسط اتحادیه اروپا ۵/۸ درصد است. در بین کشورهای اروپایی هم کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه و سوئد کمترین نرخ بیکاری را دارند.

کشورهای محبوب نزد ایرانیان برای مهاجرت کاری

در حال حاضر تقاضای مهاجرت کاری ایرانیان به کشورهای سوئیس، آلمان، کانادا، استرالیا، نروژ و نیوزیلند به نسبت سایر کشورها بیشتر است.
قطعا کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرت کاری نزد ایرانیان است، نزدیکی به آمریکا از یک سو، جامعه چند فرهنگی این کشور که به خوبی از مهاجران استقبال می‌کند به همراه شرایط خوب کاری باعث شده بسیاری از ایرانیان به ویژه متخصصان، فارغ التحصیلان دانشگاه و نخبگان این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود انتخاب کنند. این کشور برنامه‌های مهاجرتی متنوعی برای جذب نیروی کار مورد نیاز خود دارد و علاوه بر دولت فدرال به استان‌ها هم مجوز داده که بر حسب نیاز به صورت مستقل برای جذب نیروی کار مورد نیاز خود اقدام کنند. برای بررسی مهاجرت کاری به کانادا می توانید به سایت مهاجرت کاری کانادا سر بزنید.

 کشورهای مهاجرت کاری
دارالترجمه تات به شما کمک می‌کند بهترین کشور ها را برای مهاجرت کاری خود انتخاب کنید تا بتوانید بهترین مهاجرت کاری خود را تجربه کنید.

قاره اقیانوسیه و کشور استرالیا هم شرایط کار و زندگی خوبی دارد و یک جامعه کوچک از ایرانیان را در خود جای داده که بسیار هم موفق هستند. سیستم مهاجرتی این کشور بر اساس امتیاز بندی ترسیم شده و افرادی که بیشتر امتیاز را به دست آورند شانس این را دارند که در استرالیا مشغول کار شوند. سوئیس، آلمان، نروژ و نیوزیلند عضو اتحادیه اروپا هستند و تقریبا قوانین مشابهی برای پذیرش مهاجران دارند. افرادی که یک جاب آفر معتبر داشته باشند قطعا راحت‌تر و سریع‌تر از سایرین می‌توانند مراحل مهاجرت را طی کنند. اروپا بیشتر تمایل دارد نیروهای متخصص و تحصیل‌کرده را جذب کند و مهاجرت عمومی به این کشورها کمی سخت است و نیازمند صرف زمان بیشتر و هزینه بالاتری است. اغلب کشورها ابتدا یک مجوز اقامت و کار موقت به متقاضیان می‌دهند و زمانی که مشخص شد فرهنگ پذیری بالایی داشته و شرایط کار در این کشور را دارند به آن‌ها مجوز دائم می‌دهند.

مشاغل مورد نیاز در کشورهای مختلف برای مهاجرت کاری

مشاغل مورد نیاز در کشورهای مختلف معمولا بر مبنای بازار کار آن‌ها مشخص می‌شود و در طول زمان هم موقعیت‌های شغلی پرطرفدار تغییر می‌کنند. معمولا شغل‌های حسابداری، معماری، مدیریت شبکه و ارتباطات، مهندسی عمران، تدریس در دانشگاه، مهندسی برق، مدیر فروش، پزشکی، مهندسی صنایع، گرافیک و هنر، نقشه بردار، تحلیلگر سیستم و برنامه نویس در اغلب کشورها بازارکار خوبی دارند و معمولا کشورهای مهاجر پذیر متخصصان این رشته‌ها را پذیرش می‌کنند.سخت گیری برای مشاغل حوزه بهداشت و درمان، پزشکان و جراحان به دلیل اینکه با جان مردم سروکار دارند بیشتر است اما افرادی که موفق به طی مراحل قانونی مهاجرت کاری شوند سطح زندگی و رفاه خوبی را تجربه می‌کنند.

بهترین شغل برای مهاجرت کاری
برای مهاجرت به کشورهای اروپایی ، داشتن شغل یکی از مهم ترین مسائل می باشد همچنین می توانید ، بهترین مشاغل برای مهاجرت کاری را از دارالترجمه تات بخواهید.

در کنار مشاغل تخصصی که در بالا از آن‌ها صحبت کردیم مشاغل عمومی و فنی، پرس کار، متخصص نساجی، گچ بری و سنگ تراشی، نصب کننده دیوارهای آماده و کاشی ، خیاطی و دوخت و دوز، نیروی کار متخصص مزرعه و دامداری، راننده تاکسی، انباردار، خدمات نظافت و خانه‌داری هم از مشاغل مورد نیاز در کشورهای مختلف است. اگر شغل خاصی در این لیست نیامده به آن معنی نیست که شانس مهاجرت کاری متخصصان آن پایین است بلکه باید کمی بیشتر بگردند تا کشوری که به مهارت آن‌ها نیاز دارد را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید : بهترين کشور برای مهاجرت ايرانيان

نتیجه گیری و بهترین کشور برای مهاجرت کاری

انتخاب محل مناسب برای کار و زندگی یک تصمیم بسیار مهم است و به تحقیق و مطالعه دقیق نیاز دارد. هیچ فردی هرچه قدر هم که در امور مهاجرت متخصص باشد نمی‌تواند به دیگران بگوید بهترین مکان برای زندگی او کجا است، چراکه این یک تصمیم کاملا شخصی است و کسی حق دخالت در آن را ندارد. قطعا کشوری که افراد برای مهاجرت کاری انتخاب می‌کنند باید شرایط اقتصادی مطلوبی داشته باشد، در بین کشورهای پیشرفته جهان قرار گرفته و در حوزه تخصصی و کاری آن‌ها حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. در حال حاضر ایرانیان تمایل زیادی برای کار و زندگی در قاره اروپا، استرالیا و کشورهای مستقر در آمریکای شمالی نشان می‌دهند با این وجود ممکن است کشورهایی در شرق آسیا هم باشند که برخی افراد زندگی در آن را دوست داشته باشند. امروزه مهاجرت کاری به امریکا هم زیاد مورد توجه قرار گرفته است.
علاوه بر علاقه متقاضی شرایط او هم برای انتخاب کشور مقصد تاثیر گذار است، هر کشوری برای اینکه بتواند بهترین نیروها را جذب کند قوانین خاصی برای پذیرش مهاجران وضع کرده است. فرد متقاضی برای درخواست مهاجرت کاری باید واجد شرایط باشد. در مرحله بعد فراهم کردن رزومه کاری مناسب و گردآوری مدارک باید انجام پذیرد. مدارک باید ترجمه رسمی شده و به تایید نهادهای قانونی ایران برسد. تکمیل فرم‌های مربوط به مهاجرت کاری هم باید با دقت بالا انجام شود، هرگونه اشتباه در تکمیل فرم‌ها می‌تواند باعث رد درخواست مهاجرت افراد شود. در این مسیر خوب است متقاضیان یک دفتر مهاجرت مناسب را انتخاب کنند، شناسایی یک دارالترجمه رسمی قابل اعتماد و با تجربه هم از دیگر گام‌هایی است که باید برداشته شود. در نهایت پروسه مهاجرت کاری ممکن است کمی زمان‌بر باشد به همین دلیل متقاضیان باید صبور باشند و با دقت مراحل قانونی را طی کنند. مهاجرت از مسیرهای غیر رسمی و غیر قانونی بسیار پرریسک است و ممکن است باعث شود که افراد زیان‌های مالی زیادی را متحمل شده و زندگی‌شان به خطر بی‌افتد، بنابراین توصیه ما این است که هیچ شخصی اصلا به سراغ مهاجرت غیر قانونی نرود.


مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می شود:

سواالات رایج پیرامون بهترین کشور برای مهاجرت کاری

آیا برای مهاجرت کاری شرایط سنی وجود دارد؟

بله. بیشتر کشورها شرایط سنی خاصی را برای مهاجرت کاری افراد در نظر گرفته اند که با توجه به کشور مقصد می توانید آن شرایط را بررسی کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کاری چیست؟

برای آگاهی دقیق از مدارک مورد نیاز ویزای کاری بهتر است که به سایت سفارت خانه کشور مورد نظرتان مراجعه کنید. اما به طور معمول مدارکی مانند:

ترجمه مدارک شناسایی فرد و خانواده آن، مانند: ترجمه شناسنامه و ترجمه کارت ملی

ترجمه سند ازدواج و یا طلاق و …

ترجمه مدرک تحصیلی و ترجمه ریز نمرات

ارائه سوابق پژوهشی مانند مقاله ISI

ارائه مدرک زبان (آیلتس، تافل) خواسته شده کشور مورد نظر

ارائه ترجمه رزومه شغلی و سوابق کاری در ارتباط با حوزه مورد تقاضا

ارائه ترجمه گواهی تمکن مالی

ارائه مدرک پیشنهاد کاری از شرکت‌های معتبر در کشور مورد تقاضا لازم است.

نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی و استرالیا به چه صورت است؟

نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی و استرالیا بسیار پایین بوده و در اکثر آن ها تک رقمی است.

Share:

دیدگاه ها

۹ دیدگاه ها

Leave a پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
پشتیبانی دارالترجمه تات
× مشاوره آنلاین