0
  • سبد خرید شما هم اکنون خالی است.

ترجمه مدارک برای سفارت آمریکا

ترجمه مدارک برای سفارت آمریکا مناسب برای کسانیست که می خواهند به آمریکا مهاجرت کنند.

مستقل از اینکه برای چه نوع ویزایی اقدام کرده باشید، باید بدانید که ترجمه مدارک کاری لازم است و هرکس باید آن را برای دریافت انواع مختلف ویزاها، انجام دهد. مدارک ترجمه‌شده شما به افسر سفارت آمریکا نشان می‌دهد که صلاحیت لازم برای رفتن به این کشور را دارید و می‌توانید ویزای تحصیلی خودتان را دریافت کنید. برای ترجمه باید به دارالترجمه‌های مورد تایید سفارت‌خانه‌ی این کشور مراجعه کنید و اگر ترجمه توسط آن‌ها صورت نگیرد، به هیچ‌وجه مورد قبول واقع نمی‌شود و نیاز به پرداخت هزینه‌ی دوباره خواهید داشت.

در ادامه به بررسی سوالات مختلف در این زمینه، مانند چگونگی مراحل دریافت ویزای تحصیلی، مدارک موردنیاز برای دریافت آن، معرفی لیست دارالترجمه‌های موردقبول سفارت آمریکا برای ترجمه مدارک تحصیلی و غیر‌تحصیلی و چه مقدار بو‌دن قیمت ترجمه رسمی می‌پردازیم و آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

مراحل اخذ ویزای آمریکا سخت نیست، اما باید در مورد آن‌ها اطلاعات لازم را داشته باشید و در زمان‌بندی مناسب برای هرکدام به سفارت خانه‌ی آمریکا مراجعه کنید. در ادامه این مراحل را برای شما بیان می‌کنیم.

تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی

مگر می‌شود از دریافت ویزای تحصیلی صحبت کرد و به دانلود و پر‌کردن فرم مخصوص ویزا اشاره‌ای نکرد. برای دانلود فرم می‌توانید به سایت سفارت‌خانه مراجعه کنید. هنگامی که فرم مخصوص ویزای تحصیلی یا هرنوع ویزای دیگری را پر می‌کنید، دقت داشته باشید که غلط یا ایرادی نداشته باشید. زیرا هرگونه ایرادی می‌تواند روند دریافت ویزا را به تاخیر بیندازد و شما را با مشکل رو‌به‌رو کند.

ترجمه آنلاین مدارک برای سفارت آمریکا
اگر نیاز دارید که به کشور آمریکا مهاجرت کنید باید ترجمه مدارک خود را برای سفارت آمریکا تهیه کنید، که این خدمت را دارالترجمه های رسمی برایتان انجام می دهند.

همچنین باید دقت کنید که از نظر املایی و گرامر زبان نیز مشکلی در موقع پر‌کردن وجود نداشته باشد. اگر زبان خودتان خوب نیست، می‌توانید این کار را به یک شخص دیگر واگذار کنید.

تعیین وقت سفارت آمریکا، مصاحبه و دریافت ویزا

پس از پر‌کردن فرم و ثبت‌نام آنلاین به شما برای مصاحبه وقتی می‌دهند که باید در همان وقت مقرر، به سفارت بروید و مدارک خودتان را تحویل بدهید تا از شما مصاحبه گرفته شود. قبل از مراجعت دقت داشته باشید که مدارک باید توسط دارالترجمه، برگردانی شود.

مدتی بعد از انجام مصاحبه به شما اطلاع داده می‌شود، آیا واجد دریافت ویزای تحصیلی بوده‌اید یا خیر. البته توجه داشته باشید، آمریکا در ایران سفارت‌خانه‌ای ندارد و برای دریافت ویزا باید به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه یا امارت متحده‌ی عربی یا ارمنستان مراجعه کنید.همچنین برای دریافت ویزا نیز باید به همان کشوری بروید که مصاحبه را در آنجا انجام داده‌اید.

انواع ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

انواع ویزای تحصیلی امریکا;
قبل از مهاجرت تحصیلی به کشور امریکا باید با انواع ویزای تحصیلی این کشور آشنا شوید، دارالترجمه هایی وجود دارند که می‌توانند این کار را برای شما آسان کنند.

آمریکا نیز مانند کشورهای دیگر، ویزاهای تحصیلی متفاوت دارد. شما باید با‌توجه به شرایط خودتان یکی از این ویزاها را انتخاب کنید و نسبت به دریافت آن‌ها اقدام کنید. در ادامه به معرفی ویزاهای مختلف می‌پردازیم.

ویزای تحصیلی F1

این نوع ویزا برای مدتی بیش از ۶ ماه است و کسانی که قصد اقامت بیش از ۶ ماه در این کشور را دارند باید نسبت به دریافت این نوع ویزای تحصیلی اقدام کنند. با‌دریافت ویزای F1 شما می‌توانید، در هفته، در حدود ۲۰ ساعت کار کنید، البته باید کار شما تا انتهای سال اول در محدوده‌ی دانشگاه خودتان باشد. پس از سال اول می‌توانید در خارج از محدوده‌ی دانشگاه هم کار کنید و از این نظر با محدودیتی مواجه نخواهید شد.

ویزای تحصیلی F2 سفارت آمریکا

هنگامی که شما ویزای F2 آمریکا را دریافت می‌کنید، خانواده شما اجازه خواهند داشت تا همراهتان به این کشور بیایند و حتی تحصیل نیز بکنند. این مورد تفاوت اصلی این نوع از ویزای تحصیلی با F1 است. باید به این نکته توجه داشته باشید، با باطل‌شدن ویزای F1 فرد سرپرست خانواده، تمامی ویزاهای F2 زیر‌مجموعه‌ی آن نی باطل خواهد شد.

همچنین کسانی که با ویزای F2  به این کشور می‌آیند، فقط حق تحصیل دارند و نمی‌توانند در جایی مشغول به کار شوند یا بیزنسی را راه‌اندازی کنند.

ویزای تحصیلی M1

اگر قصد تحصیل در برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای را دارید و می‌خواهید که کار شما سریع‌تر راه بیفتد، باید به سراغ ویزای تحصیلی M1 بروید. شرایط این ویزا به طور کامل، شبیه ویزای تحصیلی F1 است و فقط در نوع رشته‌های زیر‌مجموعه‌اش تفاوت اساسی دارند.

ویزای تحصیلی M2

کسانی که می‌خواهند ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای بدهند و در عین‌حال متاهل نیز هستند، باید به فکر دریافت ویزای تحصیلی M2 باشند.

ویزای تحصیلی J1 سفارت آمریکا

ویزای تحصیلی j1 برای استادان و محققان مفید و کاربردی است و آن‌ها می‌توانند از آن برای دریافت فرصت مطالعاتی در این کشور استفاده کنند. نهایت مدتی که می‌توان با این ویزا در خاک آمریکا ماند، دو سال است و فرد باید دوباره برای دریافت ویزای جدید J1اقدام کند. برای آوردن خانواده نیزا این افراد، باید درخواست ویزای J2 بکنند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی مقطع کارشناسی آمریکا

برای این مقطع لازم است که مدارک تحصیلی زیر را داشته باشید. توجه کنید که این مدارک باید توسط دارالترجمه آنلاین یا آفلاین رسمی مورد قبول سفارت به انگلیسی برگردانی شوند، وگرنه ارزشی نخواهند داشت.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی امریکا;
دانشجویان و دانش‌آموزانی که قرار است به کشور آمریکا مهاجرت کنند نیاز دارند که از مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا با خبر باشند
  • کپی صفحه اول پاسپورت و یا ترجمه شناسنامه برای افراد فاقد پاسپورت
  • رزومه ترجمه‌شده به انگلیسی شخص موردنظر
  • مدرک دپیلم به همراه ریزنمرات شخص
  • گواهی تافل با حداقل نمره ۷۰ و یا آیلتس با نمره ۶
  • پروفایل کاری شخص برای رشته مربوطه

موارد بالا جزء نکاتیست که برای اخذ ویزای تحصیلی مقطع کارشناسی آمریکا به آن نیاز دارید و می ‌توانید نحوه تهیه این مدارک را از دارالترجمه تات جویا شوید.

مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آمریکا

برای دریافت ویزای تحصیلی در مقطع ارشد، تمام مدارک قبلی به اضافه چند مدرک زیر موردنیاز است و شما باید آن‌ها تحویل سفارت دهید.

  • مدرک لیسانس، به اضافه ریزنمرات چهار ساله این مقطع
  • مدرک تافل با نمره ۹۰ یا آیلتس با نمره ۶.۵
  • مقاله تایید‌شده به زبان انگلیسی
  • داشتن ۴ توصیه‌نامه از اساتید
  • به همراه داشتن انگیزه‌نامه‌ی تحصیلی

دارالترجمه‌های مورد تایید سفارت آمریکا

همان‌طوری که گفتیم، برای ترجمه شناسنامه، ترجمه کارت ملی و ترجمه دیگر مدارک تحصیلی باید به دارالترجمه مراجعه کرد. در ادامه این قسمت اسامی دارالترجمه‌های موردقبول را برای شما می‌آوریم تا استفاده کنید.

 دراالترجمه رسمی مورد تایید سفارت آمریکا
برای انجام ترجمه مدارکتان به صورت قانونی باید به دارالترجمه های رسمی مورد تایید سفارت آمریکا مراجعه کنید، تا در روند ترجمه مدارک خود به مشکلی بر نخورید.

هزینه ترجمه مدارک به انگلیسی

لازم به ذکر است که  هزینه ترجمه مدارک به زبان انگلیسی، مبلغی معین است که باید از ان اطلاع داشته باشید تا در هنگام انجام این کار، سرتان کلاه نرود و دچار مشکل نشوید. اگر قیمت دارالترجمه‌ای با این مقدار، متفاوت بود، باید بدانید که کاسه‌ای زیر نیم‌کاسه است.


مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می شود:

ترجمه مدارک تحصیلی، فرآیندی لازم و ضروری برای دریافت ویزای تحصیل است و نمی‌توان از آن شانه خالی کرد. اما باید برای این کار به دارالترجمه‌های آنلاین و آفلاین معتبر مراجعه کنید و هر مرکزی برای این کار مناسب نیست.

سوالات متداول پیرامون ترجمه مدارک برای سفارت آمریکا

چگونه ویزای تحصیلی آمریکا بگیریم؟

پس از آنکه از دانشگاه مصقد در آمریکا پذیرش خود را دریافت کردید. در ابتدا باید به سایت سفارت خانه آمریکا مراجعه کنید و فرم درخواست نوبت مربوط به ویزای تحصیلی آمریکا را با دقت و بدون غلط پر کنید. درکنار آن تمام مدارک خود را در دفاتر دارالترجمه معتبر ترجمه کنید که بتوانید در روز مراجعه به سفارت آمریکا، آن را به افسر سفارت آمریکا نشان دهید. در انتخاب مدارک و ترجمه آن ها دقت کنید زیرا ملاک ارزیابی شما می باشند. مدتی پس از انجام مصاحبه نتیجه مصاحبه به شما اطلاع داده می شود.

چند نوع ویزای تحصیلی آمریکا داریم؟

انواع ویزای تحصیلی آمریکا شامل: ویزای تحصیلی F1، ویزای تحصیلی F2 سفارت آمریکا، ویزای تحصیلی M1، ویزای تحصیلی M2، ویزای تحصیلی J1 سفارت آمریکا

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا چیست؟

مدارک لازم تحصیلی برای مقاطع مختلف متفاوت است اما به طور کلی ترجمه مدارک شناسایی مانند ترجمه شناسنامه و ترجمه کارت ملی و ترجمه صفحه اول پاسپورت لازم است علاوه بر آن مدارکی مانند: ترجمه سوابق علمی ومدارک دانشگاهی، مدرک تافل یا آیلتس (با نمره مورد تایید دانشگاه مقصد)، داشتن ترجمه چند توصیه‌نامه از اساتید، ترجمه  انگیزه‌نامه‌ی تحصیلی و… لازم است.

Share:

دیدگاه ها

۲ دیدگاه ها

Leave a پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
پشتیبانی دارالترجمه تات
× مشاوره آنلاین