0
  • سبد خرید شما هم اکنون خالی است.

ترجمه مدارک برای سفارت بلژیک + نکات مهم

ترجمه مدارک سفارت بلژیک

آیا بلژیک کشور مناسبی برای مهاجرت است؟

بلژیک یکی از کشور‌های اروپایی محبوب برای مهاجرت محسوب می‌شود. کیفیت بالای زندگی، نرخ پایین جرم‌ و جنایت، زیرساخت‌های قوی، تاریخچه غنی و غذا‌های خوشمزه، بلژیک را به انتخاب شایسته‌ای برای مهاجران تبدیل کرده است. بااین‌حال طبیعی است که باید قبل از هر تصمیمی، درباره جنبه‌های مهم زندگی در این کشور، مانند: میانگین درآمد، هزینه زندگی و مالیات، اطلاعاتی داشته باشیم. و همچنین باید از لیست ترجمه مدارک برای سفارت بلژیک آگاه باشید و ترجمه مدارک را در یک دارالترجمه معتبر انجام دهید.

بلژیک به سه منطقه اصلی تقسیم می‌شود که هرکدام فرهنگ خاص خود را دارند: فلاندرز (شمال)، والونی (جنوب) و بروکسل (مرکز). مهاجرانی که به‌منظور کار راهی این کشور می‌شوند، اغلب در منطقه فلاندرز یا بروکسل، پایتخت کشور، ساکن می‌شوند.

مردم فلاندرز به زبان هلندی و فلمیش (یا فلاندری، گویشی از زبان هلندی) صحبت می‌کنند و بیش از نیمی از جمعیت ۱۱ میلیونی بلژیک ساکن آن هستند. در والونی هم زبان اصلی زبان فرانسوی است. بروکسل شهری دو زبانه، به زبان‌های هلندی و فرانسوی، با تنوع فرهنگی بالا است و مقر اصلی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. بروکسل به‌عنوان پایتخت و مرکز اقتصادی کشور، شاهد حضور کارآفرینان، بازرگان‌ها و نیرو‌های متخصص فراوانی است. اما منطقه فلاندرز قطب صنعتی کشور به شمار می‌رود و بیشتر کارخانه‌ها و تولیدکننده‌ها در آن قرار گرفته‌اند.

بعضی از مقاصد مهاجرتی محبوب بلژیک عبارتند از:

ترجمه مدارک برای سفارت بلژیک
شهر آنتورپ، بروخه و لیز سه تا از شهرهای مهم مهاجرتی بلژیک هستند.
  • آنتورپ، واقع در فلاندرز، که دومین شهر بزرگ کشور است و یکی از بزرگ‌ترین بندر‌های دنیا را دارد. بخش گردشگری آن بسیار فعال است؛ ضمن آنکه این شهر یکی از مراکز مد و جریان‌های مدرن محسوب می‌شود و از این‌ جهت هنرمندان، دانشجویان و متخصصان بسیاری را به خود جذب می‌کند.
  • شهر تاریخی بروخه که به «ونیز شمال» شهرت دارد. بروخه پر از کانال‌های آبی و سرشار از جاذبه‌های گردشگری است و در فهرست میراث جهانی یونسکو هم جایی برای خودش دست‌وپا کرده است.
  • لیژ، در والونی، که شهری کوچک، ولی از لحاظ اقتصادی پراهمیت است. هزینه زندگی پایین، برگزاری جشنواره‌های پرتعداد در طول سال و تفریحات شبانه غنی، از ویژگی‌های خاص لیژ هستند.

میانگین هزینه زندگی در بلژیک چقدر است؟

میانگین درآمد و زندگی ماهیانه در بلژیک
پول رایج در بلژیک بورو است و میانگین درآمد ماهانه حدود سه هزار یورو است. که بسته به نوع شغل و شهر های مختلف تغییر می کند.

بلژیک اصولاً برای زندگی، کشور ارزانی به شمار نمی‌آید، ولی غنی بودن آن از لحاظ اقتصادی باعث می‌شود که استاندارد‌های بالایی را برای زندگی کردن فراهم کند؛ ازجمله: سیستم آموزشی مناسب، آلودگی پایین هوا و کیفیت بالای آب.

واحد پول بلژیک یورو است و در آن میانگین درآمد به ۳۸۳۲ یورو در ماه می‌رسد. دراین‌ بین خرید خانه و ملک در بلژیک، درمقایسه‌ با کشوری مانند انگلستان، درحالت‌کلی ارزان‌تر تمام می‌شود؛ یعنی چیزی در حد ۲۷. ۵ درصد کمتر. در سال ۲۰۲۲ میانگین قیمت فروش ملک در منطقه بروکسل حدود ۴۸۴ هزار یورو بود. این رقم در فلاندرز به ۳۱۴ هزار یورو و در والونی به ۲۰۸ هزار یورو می‌رسید. میانگین اجاره‌بها هم به مقدار قابل‌توجهی از انگلیس پایین‌تر است که البته شامل مراکز پرجمعیت و خاص نمی‌شود. در آن‌سو، قیمت موادغذایی و اقلام روزمره در بلژیک به‌طور متوسط نسبت به انگلستان ۱۳ درصد بیشتر است.

مالیات در بلژیک چقدر است؟

سیستم مالیات بلژیک یکی از بالاترین تخفیف‌های مالیاتی را در اروپا دارد. با این‌حال مالیات بر درآمد این کشور قابل‌توجه است و در دهک‌های بالا حتی به ۵۰ درصد درآمد فرد هم می‌رسد؛ درحالی‌که در اروپا، میانگین درصد مالیات بر درآمد برای بالاترین دهک ۳۸ درصد است.

معمولاً مهاجران شغلی ساکن بلژیک موظف به تکمیل اظهارنامه مالیاتی و پرداخت موارد مربوطه هستند، اما وضعیت اقامت، منبع درآمد و اینکه آیا آن‌ها تنها ساکن بلژیک هستند یا آنکه بین آن و کشور دیگری مرتب در رفت‌وآمد هستند یا خیر، می‌تواند روی این مسأله اثر بگذارد.

درحال‌حاضر نرخ مالیات بر درآمد بلژیک برای درآمد سالانه کمتر از ۱۳۸۷۰ یورو از ۲۵ درصد شروع می‌شود، برای مبالغ تا ۲۴۴۸۰ یورو به ۴۰ درصد می‌رسد، برای حقوق تا ۴۲۳۷۰ یورو حدود ۴۵ درصد است و برای ارقام بالاتر دقیقاً نصف درآمد فرد را طلب می‌کند. البته یک سیستم مالیاتی جدید هم از سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شده که به مدیران عامل و متخصصان خارجی امکان می‌دهد از معافیت مالیاتی، که شامل ۳۰ درصد درآمد آن‌ها تا سقف سالانه ۹۰ هزار یورو می‌شود، بهره‌مند شوند. یکی از شرایط آن، داشتن درآمد سالانه حداقل ۷۵ هزار یورو است.

ضمنا با آنکه بیشتر مالیات‌های بلژیک فدرال هستند، بعضی نیز به شکل منطقه‌ای تعیین می‌شوند. این مالیات‌های منطقه‌ای، بازه‌ای از صفر تا ۹ درصد را دربرمی‌گیرند. البته مالیات بردرآمد، مالیات شرکت و مالیات بر ارزش افزوده در تمام کشور یکسان هستند.

لیست مدارک مورد نیاز سفارت بلژیک برای ترجمه

در ادامه، فهرست مدارک لازم برای سفارت بلژیک و دریافت ویزای این کشور مشاهده می‌کنید. به‌طورکلی از هر مدرک خود باید سه نسخه داشته باشید: مدرک اصلی، کپی مدرک و ترجمه مدرک. توجه داشته باشید که صرفِ مدارک فارسی برای سفارت قابل‌قبول نیست و همه آن‌ها باید به زبان انگلیسی یا یکی از زبان‌های رسمی بلژیک ترجمه شوند. ترجمه مدارک برای سفارت بلژیک باید توسط دارالترجمه‌های رسمی انجام شود. ضمناً به علت تغییرات اقلام مورد نیاز در طول زمان، به این مقاله بسنده نکنید و حتماً در حین آماده‌سازی، آخرین تغییرات را جویا شوید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی بلژیک

برای ویزای تحصیلی / Study Visa یا Study or study related stay یا ویزا‌های مرتبط با آن، این مدارک را نیاز خواهید داشت:

مدارک مورد نیاز برای اپلای تحصیلی سفارت بلژیک
ترجمه مدارک شناسایی مانند شناسنامه و مدارک تحصیلی، از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی بلژیک است، که بسته به نوع مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر اندکی متفاوت است.
  • گذرنامه با حداقل یک سال اعتبار باقیمانده و گذشت کمتر از ۱۰ سال از زمان صدور. پاسپورت باید توسط متقاضی ویزا امضا شده باشد.
  • دو فرم درخواست ویزای اقامت طولانی مدت (Long stay visa application form) که طبق روال قانونی به آلمانی، هلندی، فرانسوی یا انگلیسی، تکمیل شده باشد و متقاضی شخصاً آن را امضا کرده و تاریخ زده باشد. این فرم دارای بارکد، پس از تکمیل فرآیند آنلاین ثبت درخواست ویزا (Visa On Web به‌اختصار VOW)، قابل چاپ است. هرکدام از اعضای خانواده باید فرم VOW مختص به خود را داشته باشند. برای اعضای زیر ۱۸ سال، فرم توسط والدین یا قیم قانونی امضا می‌شود.
  • تأییدیه پرداخت هزینه‌های دفتری (Confirmation of administrative fees payment) که دو نسخه کپی از آن لازم است. این هزینه‌ها مستقیماً به وزارت کشور بلژیک پرداخت می‌شوند.
  • دو قطعه عکس پرسنلی یکسان که باید جدید، رنگی و مطابق با شرایط عکس ویزای شینگن باشند.
  • تأییدیه ثبت نام (Enrollment confirmation) در دو نسخه که همان نامه‌ای است که از دانشگاه یا مؤسسه آموزشی مقصد شما در بلژیک صادر می‌شود و حاکی از ثبت‌نام برای شرکت در دوره آموزش عالی، آزمون ورودی، دریافت مدرک صادرشده در خارج از کشور و غیره است.
  • مدارک تمکن مالی (Solvency proof) که بسته به وضعیت، شامل موارد زیر است:
    • گواهی مالی صادرشده توسط دانشگاه که دال بر وجود حساب مسدودشده، کمک‌هزینه، بورس تحصیلی یا تعهد مالی دانشجو باشد (ضمیمه ۳۲ یا Bijlage 32).
    • ضامن یا اسپانسر (حامی مالی) باید مدرکی دال بر داشتن درآمد خالص ۲۰۰۸.۳۲ یورو در ماه، به‌علاوه ماهانه ۷۸۹ یورو منحصراً برای دانشجو، ارائه دهد.
    • اگر ضامن ایرانی است، این مدارک هم لازم خواهند بود:
      • کپی کارت شناسایی ضامن
      • کپی ترجمه شناسنامه ضامن
      • اسناد و مدارکی که ثابت می‌کنند ضامن یا اسپانسر درآمد پیوسته و کافی دارد
      • کپی گردش حساب بانکی ضامن در طول یک سال اخیر
    • اگر ضامن کارمند یا در استخدام یک مجموعه است:
      • گواهی اشتغال به کار (Work attestation)
      • فیش‌های حقوقی سه ماه اخیر
      • مدارک پرداخت بیمه خدمات اجتماعی توسط کارفرما
    • اگر ضامن شغل آزاد دارد:
      • مجوز کسب‌وکار
      • اسناد پرداخت مالیات
      • فهرست کارکنان
      • اسناد و مدارک موردنیاز دیگری که بر کار آزاد او دلالت کنند
    • گردش حساب سال گذشته (که حقوق ماهانه با علامت مشخص شده باشد) و اسناد معتبر دیگری که دال بر منابع درآمدی دیگر هستند؛ مانند اجاره ملک
  • ترجمه مدرک دیپلم و ریزنمرات آن (The last Diplomas and Grades) در دو نسخه درصورت نیاز
  • شناسنامه ایرانی ترجمه شده، در دو نسخه
  • ترجمه گواهی پزشکی (Medical certificate) که باید توسط یک پزشک معتمد سفارت بلژیک آماده شود، در دو نسخه (درصورت نیاز)
  • ترجمه گواهی عدم سوءپیشینه در دو نسخه. این گواهی باید ۵ سال اخیر را پوشش دهد و حداکثر ۶ ماه پیش از ثبت درخواست ویزا صادر شده باشد.

مدارک موردنیاز برای ویزای سرمایه‌گذاری بلژیک چیست؟

ویزای سرمایه‌گذاری / Business Visa

  • گذرنامه با حداقل یک سال اعتبار از تاریخی که قصد دارید در آن از حوزه شینگن خارج شوید یا درصورت سفر‌های متعدد، از تاریخی که آخرین خروج از حوزه شینگن را خواهید داشت. گذرنامه باید حداکثر ۱۰ سال قبل صادر شده باشد و امضای متقاضی را داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزای شینگن (Schengen application form). توضیحات «ویزای اقامت طولانی مدت» برای «ویزای تحصیلی» را در بالا بخوانید.
  • دو قطعه عکس پرسنلی جدید، مطابق با شرایط شینگن.
  • گواهی تولد یا ترجمه شناسنامه
  • دعوتنامه (Invitation letter) از طرف یک کسب و کار یا مقام مسئول که به امضای آن‌ها رسیده باشد و در آن به اهداف سفر متقاضی و تاریخ سفر یا بازه زمانی آن اشاره شده باشد. دعوتنامه باید با اسنادی همراه شود که حاکی از وجود روابط تجاری یا کاری هستند یا با بلیت ورود یا تأییدیه ثبت‌نام در نمایشگاه، کنفرانس و… اگر قرار است میزبان هزینه‌ها را متقبل شود، باید به این مورد هم اشاره شده باشد.
  • اسناد مسافرتی، شامل: کپی بلیت پرواز و رزرو هتل. تاریخ پرواز و تاریخ اقامت در هتل باید همخوانی داشته باشند.
  • مدارک اشتغال و تمکن مالی (Evidence of employment and solvency proof) که موارد زیر را شامل می‌شود:
    • برای کارمند‌ها:
      • گواهی اشتغال که باید روی سربرگ شرکت مربوطه با تاریخ چاپ شده و به مهر و امضای آن رسیده باشد. نام، سِمت کاری، حقوق و سال‌های خدمت متقاضی باید در آن درج شده باشد.
      • مدرک Holiday authorization از سوی کارفرما
      • سه فیش حقوقی اخیر
      • لیست بیمه تأمین اجتماعی
      • گردش حساب بانکی متقاضی در طول ۶ ماه اخیر
    • برای صاحبان مشاغل و خوداشتغالی:
      • پروانه ثبت کسب‌وکار یا مجوز بهره‌برداری معتبر
      • آگهی تأسیس شرکت یا روزنامه رسمی شرکت
      • لیست بیمه
      • گردش حساب بانکی متقاضی در طول ۶ ماه اخیر
      • آخرین رسید پرداخت مالیات
    • برای بازنشستگان:
      • حکم بازنشستگی
      • گردش حساب متقاضی در طول ۶ ماه اخیر
    • برای همراهان متقاضی، چنانچه بیکار باشند:
      • همسر: ترجمه شناسنامه
    • برای کودکان:
      • گواهی تولد (همان ترجمه شناسنامه)
      • گواهی اشتغال به تحصیل در مدرسه
      • موافقت‌نامه والدین، درصورتی‌که کودک به‌تنهایی سفر می‌کند
      • موافقت‌نامه یکی از والدین، درصورتی‌که کودک با والد دیگر سفر می‌کند
    • گواهی تابعیت ایران (Attachment to Iran)
    • بیمه خدمات پزشکی (Medical insurance policy) یعنی:
      • معتبر بودن بیمه مسافرتی برای حوزه شینگن، درصورت درخواست برای ویزای اقامت کوتاه‌مدت
      • کف مبلغ ۳۰ هزار یورو به‌عنوان پوشش بیمه
      • بیمه باید تمام مدت اقامت فرد در حوزه شینگن را پوشش دهد. درصورت درخواست ویزای طولانی‌تر با رفت‌وآمد‌های متعدد، پوشش اولین سفر کفایت می‌کند.
    • کپی گذرنامه قدیمی. اگر پاسپورت قدیمی متقاضی، در طول ۵ سال اخیر دارای ویزای شینگن بوده باشد، توصیه می‌شود که کپی ویزای شینگن و صفحه اطلاعات شخصی آن پاسپورت با درخواست ویزای جدید ارسال شود. البته کپی گذرنامه فعلی هم موردنیاز است؛ یعنی کپی صفحه اول با اطلاعات شخصی آن، به‌علاوه تمام صفحات دارای مهر یا ویزا.

مدارک لازم برای ویزای کار بلژیک

قبل از مشاهده مدارک موردنیاز برای ویزای کار بلژیک / Single Permit Work Visa، توجه داشته باشید که از ابتدای سال ۲۰۱۹ فرآیند اخذ این ویزا دچار تغییراتی شد و بنابراین فهرست زیر ممکن است تمام موارد مورد نیاز را شامل نشود. پس خودتان هم بررسی‌های لازم را انجام بدهید.

مدارک لازم برای ویزای کار بلژیک:

  • گذرنامه با حداقل یک سال اعتبار باقیمانده از زمان ثبت درخواست ویزا. گذرنامه باید حداکثر ۱۰ سال پیش‌ازآن صادر شده باشد.
  • دو فرم درخواست ویزای اقامت طولانی مدت (Long stay visa application form). توضیحات «ویزای اقامت طولانی مدت» برای بخش «ویزای تحصیلی» را در بالا بخوانید.
  • یک عکس پرسنلی جدید و رنگی، مطابق شرایط شینگن
  • اسناد موافقت با اعطای مجوز کار و مجوز اقامت به متقاضی، صادرشده توسط وزارت کشور بلژیک

دارالترجمه های مورد تایید سفارت بلژیک

درحال حاضر دارالترجمه‌ای که سفارت بلژیک مستقیماً از آن نام برده باشد وجود ندارد (یا آنکه ما چنین چیزی پیدا نکردیم)، اما هر دارالترجمه‌ای که مجوز دادگستری داشته باشد و اصطلاحاً رسمی باشد می‌تواند ترجمه مدارک برای سفارت بلژیک را انجام بدهد.

دارالترجمه تات یک دارالترجمه رسمی و درعین‌حال آنلاین است که انواع خدمات ترجمه را در زمینه مدارک تحصیلی، کاری، هویتی و غیره انجام می‌دهد. مدیریت این مجموعه بر عهده دکتر رامین رحمانی است و شما می‌توانید بیشترین دقت و بالاترین سرعت را از ما انتظار داشته باشید. همچنین در این دارالترجمه چنانچه مدرک شما به ترجمه رسمی نیاز نداشته باشد، مترجمان ما می‌توانند بدون نیاز به رؤیت اصل مدرک، آن را به شکل غیر رسمی برای شما ترجمه کنند.

هزینه ترجمه مدارک به زبان بلژیکی یا انگلیسی چقدر است؟

قیمت ترجمه مدارک لازم سفارت بلژیک به انگلیسی
تعرفه هزینه ترجمه مدارک به انگلیسی ثابت و مشخص است و به سایر زبان ها اندکی بیشتر از انگلیسی است.

در تمام دارالترجمه‌های رسمی کشور، هزینه ترجمه رسمی به انگلیسی باید مطابق تعرفه‌هایی باشد که اداره کل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضاییه اعلام کرده است. این تعرفه‌ها به نوع مدرک یا سند بستگی دارند و دراین‌میان هرچه تعداد کلمات بیشتر باشد، قیمت هم به همان نسبت بالا می‌رود.

دارالترجمه تات هم برای ترجمه به مدارک به انگلیسی، ازجمله ترجمه مدارک برای سفارت بلژیک، پیروی تعرفه‌های مصوب است. بااین حال هزینه ترجمه به زبان‌های غیر انگلیسی، کمی بالاتر خواهد بود. ضمنا برای ممهور شدن ترجمه مدرک به مهر دادگستری و مهر وزارت امور خارجه، مبلغی به قیمت ترجمه اضافه می‌شود.

برای اطلاع از نرخ نامه ترجمه مدارک ۱۴۰۲ بر روی هزینه ترجمه مدارک کلیک نمایید.

ترجمه رسمی مدارک مورد نیاز برای ویزای بلژیک توسط دارالترجمه تات

دارالترجمه تات با مترجمان متعهد خود، سفارش‌های ترجمه رسمی و غیر رسمی شما را می‌پذیرد و با بالاترین کیفیت تحویل می‌دهد.

دارالترجمه معتبر برای ترجمه مدارک سفارت بلژیک
دارالترجمه های رسمی که زیر نظر اداره امور مترجمان قوه قضاییه کار می کنند می توانند ترجمه مدارک برای ویزای بلژیک را انجام دهند.

خدمات اصلی ما از این قرار هستند:

در دارالترجمه تات هم می توانید با اصل مدارک خود به دارالترجمه مراجعه نمایید و به صورت حضوری درخواست ترجمه مدارک خود را بدهید، به این نکته توجه داشته باشد که برای دریافت تاییدیه دادگستری و وزارت امئر خارجه نیاز است که مدارک ضمیمه مورد نیاز را نیز به همراه داشته باشید.

از طرفی دیگر میتوانید از خدمات دارالترجمه آنلاین استفاذه کنید، آنلاین بودنِ دارالترجمه تات یعنی آنکه شما می‌توانید به شکل غیرحضوری از این خدمات استفاده کنید؛ به این شکل که ابتدا سفارش خود را در وب‌سایت ثبت می‌کنید و تصویری از مدارک موردنظرتان را ازطریق ایمیل یا راه‌های دیگر برای ما می‌فرستید. سپس، بعد از هماهنگی با کارشناسان ما، چنانچه ساکن تهران باشید، اصل مدارک را با پیک معتمد مجموعه برای‌مان ارسال می‌کنید. بعد از پایان مراحل ترجمه، نسخه ترجمه‌شده و اصل مدارک به دست شما خواهد رسید. دراین‌ بین، همان‌طورکه در بالا اشاره کردیم، اگر ترجمه رسمی به تأییدیه و مهر دادگستری و وزارت امور خارجه نیاز داشته باشد، این خدمات را هم برای شما انجام می‌دهیم.

عزیزان ساکن شهر‌های دیگر کشور هم می‌توانند مدارک را با پست به تات ارسال کنند و با پرداخت هزینه پست، با پست پیشتاز تحویل بگیرند. تمام موارد براساس نرخ‌نامه رسمی انجام می‌شوند و آنلاین بودن مجموعه هیچ تأثیری روی تعرفه‌ها ندارد.


مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می شود:

Share:

دیدگاه ها

۳ دیدگاه ها

Leave a پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
پشتیبانی دارالترجمه تات
× مشاوره آنلاین